A Földünkön jelenleg a társadalmi együttélés
legalapvetőbb mintáját a fogyasztói társadalom adja. Ennek a lényege az, hogy a
társadalmi fejlődés alapját a gazdasági növekedés alkotja, a gazdasági
növekedés pedig attól függ, hogy mi mennyit vásárolunk, mennyit fogyasztunk.
A legfőbb fogyasztó pedig az ego, hisz minden megvásárolt
termék (ház, autó, szép ruha) az ego képzelt nagyságát növeli. Minél több
dolgot vagy hatalmat birtoklunk egoként, annál jelentősebb személyek vagyunk a
fogyasztói társadalomban.
Ha azonban a figyelmünk elfordul az egotól és spirituális fejlődésre törekszünk, akkor a fogyasztói kvalitásunk
jelentős mértékben lecsökken, mivel már nem vagyunk vevők azokra a dolgokra,
amik eddig az egonkat növelték.
Mivel az utóbbi évtizedekben egyre több emberben jelent meg
a vágy erre a spirituális fejlődésre, ezért megváltozott a társadalmi stratégia
is. A spirituális fejlődést is fogyasztó termékké tették,
amit nagyban elősegít az ego túlélési ösztöne. Az ego, akit eddig a pénz és a
hatalom érdekelt, most a spirituális fejlődés felé fordult és a spirituális ego
ruháját öltötte magára.
Ezt a spirituális köntöst pedig egyre több és több
spirituális tudással és élményekkel próbáljuk egyre színesebbé és egyedibbé
tenni. Mindezzel azt reméljük, hogy a spirituális fejlődés a spirituális egonk
további növekedését és örök boldogságát fogja szolgálni.
A fogyasztói társadalom pedig örömmel kiszolgálja ezt az
igényünket is. Elég szétnéznünk a spirituális könyvek, módszerek és mesterek
nyüzsgő piacán. Semmi nem történt tehát, a fogyasztói társadalmi minta
megmaradt, csak a tartalma változott.
Részlet Frank M. Wanderer: Csendes forradalom. A Tudat evolúciója című könyvéből
Néhány napon belül magyarul is megjelenik Frank M. Wanderer ÉBRESZTŐKÖNYVE, a Csendes forradalom. A Tudat evolúciója.
Néhány napon belül magyarul is megjelenik Frank M. Wanderer ÉBRESZTŐKÖNYVE, a Csendes forradalom. A Tudat evolúciója.
A könyv előrendelhető itt: http://fmcf.kery.org/
Megjegyzések
Megjegyzés küldése