HOLNAP A HALÁLLAL MEGYEK

Ismered azt a történetet, amelyben az idős bácsi kibabrál a halállal?

Az idős bácsi már nem volt túl jó bőrben, szervei teljesen elhasználódtak. A halál pedig eldöntötte: elmegy érte, s magával viszi. Amikor megérkezett az idős bácsihoz, bekopogott:


– Én vagyok a halál, s érted jöttem.
Az idős bácsi azonban így szólt:
– Ne most. Gyere holnap. Holnap bizt’isten veled megyek. S hogy megpecsételjük ezt a fogadalmat, íme, ideírom az ajtófélfára, hogy „Holnap a halállal megyek!”.
Fel is írta szép kacskaringós betűkkel ezt:
Holnap a halállal megyek.

Eltelt egy nap s a halál már dörzsölte vigyorogva a markát: „Hahaha! Az öregért megyek!”.
Odasietett és bekoppantott:
– Én vagyok a halál, s érted jöttem, öregember.
Az idős bácsi kidugta a fejét, s az ajtófélfára mutatott:
– Nem ma, hanem holnap! Nézd mit írtam ide: „Holnap a halállal megyek”. S a holnap pedig nem ma van, hanem holnap.. 

A holnap soha nem jön el. Mindig ma van, és mindig Most van. Az egyetlen valóság most van, ezért nincs értelme a múltba révedni vagy a jövőn aggódni.

A múlt és a jövő csak emlék és képzelet. Csak az örökkévalóságig tartó jelen pillanat van s ebben a jelen pillanatban van minden, ami valóban létezik s nem csak elmetermék. Ebben a pillanatban van mindened, minden lehetőséged, az életed ebben a pillanatban bontakozik ki. Becsüld meg a Most-ot nagyon.

Részlet Kery Ervin A tudatosság kézikönyve című könyvéből 

Megjegyzések